تغذیه اصولی درختان پسته

تغذیه اصولی پسته کاوان

تغذیه اصولی درختان پسته

 

اصلاح خاک مقدم بر تغذیه خاک است، بیشتر کشاورزان عزیز توجه زیادی به تغذیه دارند در حالی که اصلاح خاک قدم بسیار موثری در باغداری اقتصادی می­باشد و چنانچه خاک اصلاح شود، از مصرف کود جواب بهتری می­گیریم. برای دانستن اصول اصلاح خاک باغات پسته کلیک کنید

درخت پسته همانند دیگر گیاهان برای رشد و نمو به 16 عنصر ضروری نیاز دارد که 13 تای آنها توسط ریشه جذب می شود و 3 عنصر اکسیژن، کربن و هیدروژن را از طریق آب و هوا دریافت می کنند. 4 عنصر وجود دارد که برای  رشد گیاه مفید هستند اما برای تکمیل چرخه حیات گیاه ضروری نیستند. این چهار عنصر شامل سیلیس ، سدیم ، کبالت و سلنیوم هستند.

ماده آلی با ایجاد فضای مطلوب جذب موادغذایی را بهبود می بخشد، اسیدهیومیک یک کلاتور طبیعی و فوق العاده در جذب بهتر عناصرغذایی در خاک است، کود کاوان یک با دارا بودن ماده آلی و اسیدهیومیک و همچنین عناصر مورد نیاز درخت پسته یک کود کامل منحصربه فرد برای پسته می باشد و استفاده از کاوان یک به صورت شیار کود در زمستان است. از آنجایی که درختان پسته مثل قبل نیستند، انجام چالکودهای عمیق در زمین هایی که مشکلات زیادی دارند درخت بخوبی نمی تواند ریشه بزند، شیار کود راهکار مناسبی می باشد.

خصوصیات اثبات شده کود کاوان یک، کود کامل و تخصصی پسته با توجه به گفته های کشاورزان محترم که از این کود استفاده کرده اند:

رشدهای قدرتمند و دلخواه همراه با جوانه های(گر، مورونه) محکم

  1. شاد و سرسبز شدن گیاه
  2. خوشه بندی بسیار مناسب
  3. تغذیه اصولی درختان پسته
  4. پسته های با کیفیت و با انس پایین
  5. افزایش درصدخندانی و کاهش درصد پوکی
  6. کم کردن سال آوری و حفظ جوانه ها برای سال بعد

برای مشاهده آنالیز کود کاوان یک کود کامل زمستانه پسته  کلیک کنید

کود تخصصی پسته

 

کاوان سبز تر از همیشه…